Opis
„Kowalski, ty sobie ze mną pogrywasz?” – czy mieliście Państwo czasami ochotę tak powiedzieć do ucznia czy wychowanka, a może koleżanki? Pracując w placówkach oświatowych często można mieć wrażenie, że jest się częścią gry. Sytuacje w relacjach z dziećmi i młodzieżą wydają się powtarzać z roku na rok. Jednocześnie nie wiadomo, co to za gra i jak dokładnie przebiega.
Proponowane szkolenie ma na celu wykorzystanie teorii analizy transakcyjnej do zrozumienia tych powtarzających się schematów. Dzięki temu można lepiej zrozumieć sytuację, w jakiej jest uczeń czy wychowanek, a także grupa. Rozpoznanie podstawowych gier, w jakie grają uczniowie pozwoli na skuteczniejszą pomoc.
Cele:
Kogo zapraszamy: Zapraszamy psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi i młodzieżą, pracowników placówek oświatowych, wychowawców i nauczycieli.
Forma zajęć: Ćwiczenia praktyczne, wykład, prezentacja, informacje zwrotne, superwizja konkretnych przypadków.
Materiały: Uczestnicy otrzymają specjalnie przygotowane materiały szkoleniowe.
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie NODN „Pocieszka” ukończenia kursu doskonalenia zawodowego oraz zaświadczenie Polskiego Instytutu Psychoterapii Integratywnej potwierdzające podniesienie kwalifikacji zawodowych.
Program
W programie m. in.:Terminy i koszt
Zajęcia (w wymiarze 23 godzin akademickich) odbędą się od piątku do niedzieli w roku 2013.Koszt szkolenia w roku 2011: łącznie 400 zł, w tym:
100 zł - (zadatek)
300 zł
lub całościowa wpłata ze zniżką: 320 zł
Uwaga! Podane kwoty obowiązywały w roku 2011. W roku 20123mogą one ulec nieznacznej zmianie z powodu inflacji.
Jak się zapisać:
Uwaga:Prowadzący
Opinie uczestników szkolenia
"Ważne było dla mnie uzyskanie odmiennej perspektywy na sytuacje konfliktowe, w których brałam udział. Wyjaśnienie motywów pewnych zachowań i ich mechanizmów."
"Poznałam typy gier prowadzonych przez uczniów. Miałam okazję porównać własne doświadczenia z doświadczeniami kolegów z innych placówek."
"Poznałam metody, które mogę dostosować do swoich warunków pracy."
"Najbardziej zadowolona byłam z tego, że warsztaty były przede wszystkim praktyczne. Po raz pierwszy chyba musiałam włączać głównie intuicję i próbować do niej dostosować teorię - czyli odwrotnie niż zazwyczaj..."
"Bardzo cenne były dla mnie informacje zwrotne otrzymane od prowadzących oraz pozostałych uczestników szkolenia."
"Cieszę się z przepracowania na zajęciach konkretnych sytuacji w ramach superwizji koleżeńskiej."
"Największą korzyść przyniosło mi uświadomienie, jak można postrzegać pewne zachowania ucznia i własne. Podpowiedź, jak nauczyć się dystansu i jak reagować (motywacja do nowych zachowań)."
"Jestem bardzo zadowolona z możliwości analizy konkretnych sytuacji – pomogły zobaczyć problem z niespodziewanej strony."
"Najbardziej odpowiadały mi ćwiczenia praktyczne, miłą atmosfera, superwizja własnego przypadku."
<< Poprzednie Powrót na górę Następne >>